dimarts, 8 de febrer del 2011

L'Estrella que et vol conèixer


M'ha cridat l'atenció l'aplicació que ha fet Estrella Galicia per a Facebook perquè l'estètica atrau, és simpàtica, propera, t'envolta i et va conduint pel recorregut de la teua vida en xifres sense que te n'adones. I, realment, anar caminant als llocs, enviar correus electrònics o menjar xocolata no són fets destacats, però Estrella Galicia els fa especials en tenir en compte la repetició d'aquests actes quotidians durant tots els nostres anys de vida i traduir-los en xifres, xifres d'una magnitud que potser no esperàvem perquè mai no ens havíem parat a pensar-ho i que per això ens resulten tant cridaneres.

A nivell publicitari, crec que aquesta campanya és un bon exemple del que sempre es diu en aquest àmbit, que és que ens hem de centrar en conèixer el consumidor, escoltar-lo i dialogar-hi
. Considere que aquesta marca ho intenta, s'esforça a iniciar una conversa amb el públic i començar una coneixença mútua, com ho mostra el seu claim "Creo que deberíamos conocernos". No és la típica campanya on sols parla la marca i es bombardeja el consumidor amb xifres i beneficis. Estrella Galicia vol aconseguir notorietat i visibilitat a escala nacional per arribar al públic de tot el país, com s'explica al Marketing News o al Anuncios, i crec que aquesta entrada en Facebook ha sigut un inici del camí molt encertat, ja que ha arribat a potencials consumidors de manera molt positiva i lúdica.

Per últim, i aprofitant que aquest post tracta d'una marca de cervesa, m'agradaria reivindicar un target oblidat per les marques cerveseres: les dones. La majoria de campanyes de publicitat tenen com a públic objectiu els homes, i això està justificat perquè hi ha estudis de mercat que argumenten amb estadístiques que aquests són els que majoritàriament consumeixen aquest producte. A les dones es destinen les campanyes de cerveses de baixa graduació o que no tenen alcohol. Com a consumidora, em sembla que el consum de cervesa per part de les dones no és tan alt com el dels homes, però tampoc no és tan residual per a ignorar-lo en les campanyes. Sé que el que plantege és una opinió personal, i no argumentada amb dades, però potser les marques de cervesa no estan atenent a un públic que, encara que no és tan ampli com el masculí, consumeix cervesa i és fidel a una marca perquè simplement li agrada el sabor i gaudeix fent-ho.

2 comentaris:

  1. Encara que no sóc target del producte (i no per ser dona, precisament :P), he de reconèixer que a mi també m'ha arribat l'anunci. Sip, cau simpàtic, la veritat.

    ResponElimina
  2. Fighter, jo també crec que tens raó en lo de les dones com a target. Especialment ràbia me dona el anunci de amstel? on estàn els homes a una banda i les dones a l'altra d'una espècie de riu... me posa del fetge, mai millor dit!

    ResponElimina