dijous, 10 de febrer del 2011

Publicitat Social també a la xarxa

Vull comentar dues campanyes socials que m'han cridat l'atenció aquest 2010, perquè considere que han fet un bon ús de les xarxes socials per a fer arribar de manera efectiva el seu missatge: "Pastillas contra el dolor ajeno", de Médicos Sin Fronteras, i "Ponte el pañuelo rosa", d'Ausonia.


Ambdues campanyes van crear una aplicació que va tenir molt bona acollida a Facebook. Van aprofitar, d'una banda, la possibilitat d'interactuar amb l'usuari a través de les aplicacions que van dissenyar, amb què van poder explicar de manera atractiva i senzilla el seu missatge i, d'altra, la ràpida viralització que es produeix a Facebook quan una aplicació té èxit. També cal comentar que l'ús d'aquesta plataforma social va ser molt adequat, perquè la segmentació que necessitaven aquestes dues campanyes era mínima: en el cas d'Ausonia, necessitava arribar a dones de qualsevol edat, i en el cas de MDF, arribar a tot tipus de població.

Finalment, m'agradaria remarcar que la idea creativa de la campanya de MSF em sembla brillant, i tant a l'aplicació com a la web s'explica molt bé què són les pastilles contra el dolor alié, on aconseguir-les i per què comprar-les. Pel que fa a la campanya d'Ausonia, vull destacar que considere molt encertat que una marca que ven compreses s'apropie del territori de la cura de la salut de la dona i faça campanyes de prevenció del càncer de pit, perquè és un tema que preocupa i afecta tot el seu públic objectiu. L'aplicació de Facebook va tenir un gran èxit i moltes dones es van posar el mocador rosa com a símbol de solidaritat i unió en un tema que té un gran nombre d'afectades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada